Subject: FW: Seisukoha küsimine hooldusraja kavandamiseks Transpordiameti haldusalal olevatele kinnistutele
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Mar 2024 08:10:47 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, March 11, 2024 6:01 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Cc: [email-masked]
Subject: RE: Seisukoha küsimine hooldusraja kavandamiseks Transpordiameti
haldusalal olevatele kinnistutele

Tere!

Vastavalt telefonivestlusele Teie ja Põllumajandusameti esindaja Janek
Kivi vahel saadan väljavõtte Haljala oja uuendamistööde projektplaanist,
millel on näha kavandatav hooldusrada koos võimalike juurdepääsu
asukohtadega (lisatud pdf fail). Juurdepääs Haljala ojale Tallinn-Narva
maanteest lõuna poole jäävas lõigus on parema kalda poolt võimalik kahest
kohast:

1.	Piketi 33+00 asukoha läbi kahe erakinnistu (Kasetuka,
19002:004:0093; Aksli 19002:004:0105) – juurdepääs 2;
2.	Piketi 54 +00 asukohas Tallinn-Narva maantee äärest – juurdepääs
3.

Juurdepääsu nr 2 ja 3 vaheline kaugus on kaks kilomeetrit.

Hooldusrada on vajalik 1) Haljala oja uuendustööde tegemiseks käesolevaga
koostatava projekti alusel; 2) Edaspidise hooldustöö tegemise jaoks.

Haljala oja uuendamistööna on kavandatud oja sängi settest puhastamine ja
drenaažisuudmete uuendamine/asendamine. Eeltööna on kavandatud oja kalda
äärse heintaimestiku niitmine ja kopraaukude täitmine juurde toodava
pinnasega. Täitmist vajavad kopraaugud asuvad piketi vahemikus
43+90…53+40. Vajalik täitepinnase maht on ca 100 m3. Pinnase vedu
kopraaukude täitmise jaoks on eelistatud juurdepääsu 3 kaudu, kuna
sealtkaudu on veokaugus lühem.

Edaspidine hooldustöö on peamiselt oja kalda niitmine ca üks kord kolme
aasta jooksul ja koprapaisude eemaldamine oja sängist (vastavalt
vajadusele). Koprapaisude eemaldamise jaoks on vajalik juurdepääs oja
kaldale metsatõstukiga vmt tehnikaga.

Palume Transpordiameti seisukohta, kas ja millistel tingimustel on
võimalik kasutada juurdepääsu nr 3 Haljala oja uuendustööde tegemise
ja/või edaspidise hooldustöö tegemise jaoks.

Lugupidamisega

Peeter Napp

Vesiaed OÜ

55609245

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.vesiaed.ee <http://www.vesiaed.ee>

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 1. märts 2024 14:50
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Seisukoha küsimine hooldusraja kavandamiseks Transpordiameti
haldusalal olevatele kinnistutele

Tere.

Täname pöördumast.

Taotlus on ameti siseselt läbivaatamisel, kuid enne kõike soovime
täpsustada, millised on alternatiivsed võimalused juurdepääsuks Haljala
oja hooldamiseks ilma riigile kuuluvat  1 Tallinn-Narva mnt
(katastritunnus 19101:001:0129) kinnistut ning põhimaantee aluseid
maaüksuseid (19002:004:0154, 19002:004:0147, 19002:004:0145,
19002:004:0148) kasutamata.

Kindlasti on Teil ka alternatiivid, mida olete kaalunud. Maa-ameti
kaardilt nähtub, et juba on leidnud aset riigitee aluse maa omavoliline
kasutamine, sh on rajatud riigitee projekti väline truup kraavi
ületamiseks. Transpordiamet ei saa nõustuda, et riigi põhimaantee ääres
põlistub piirkonna kinnistute poolt üldkasutatav rada põllutöömasinatele
ja ATV-dele, mis kahjustavad veeviimarite seisukorda ja loovad eelduse
alternatiivsele liiklemisele.  Märgime, et põhimaantee aluse maa laialdane
kasutamine muudeks otstarveteks loob täiendavat ohtu riigitee toimimisele
ja korrakohasele kasutamisele.

Transpordiameti esialgsel hinnangul tuleb kaaluda ojale juurdepääsu
tagamist läbi olemasoleva teedevõrgu ilma põhimaantee alust maad
kasutamata.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 1, 2024 11:21 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Seisukoha küsimine hooldusraja kavandamiseks Transpordiameti
haldusalal olevatele kinnistutele

Tere!

Käesolevaga esitan seisukoha küsimise Haljala ojale juurdepääsuks
hooldusraja kavandamise osas läbi Transpordiameti haldusalas olevate
kinnistute.

Seisukoha küsimine koos kavandatava hooldusraja skeemiga on lisatud
manusena.

Lugupidamisega

Peeter Napp

Vesiaed OÜ

55609245

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.vesiaed.ee> www.vesiaed.ee